June 7, 2024

Tři bílé Američanky přepracovaly dlaždice Mahjong za 425 dolarů za sadu, což vyvolalo spor o kulturní přivlastnění

Lukáš Novák
WriterLukáš NovákWriter

Klíčové věci

Tři bílé Američanky přepracovaly dlaždice Mahjong za 425 dolarů za sadu, což vyvolalo spor o kulturní přivlastnění
  • Společnost The Mahjong Line se sídlem v Dallasu, vedená třemi bílými ženami, čelila odporu kvůli kulturnímu osvojení si mahjongu, hry hluboce zakořeněné v čínské tradici, prodejem přepracovaných sad za 325 až 425 dolarů.
  • Kritici obviňují společnost, že vymazává čínskou kulturu tím, že naznačuje, že tradiční hra potřebuje „uctivé osvěžení" a nahrazuje tradiční symboly obrázky, jako jsou bubliny a pytle s moukou.
  • Kontroverze zdůrazňuje širší problém kulturního vymazání a důležitost respektování a pochopení původu a významu kulturních praktik a her.

Nedávný podnik společnosti se sídlem v Dallasu, The Mahjong Line, vyvolal značnou kontroverzi ohledně kulturního přivlastnění a vymazání čínské kultury. Společnost, kterou založily tři bílé Američanky, byla obviněna z neuctivého přepracování dlaždic mahjong, hry s hlubokými kořeny v čínské historii a kultuře. Tyto přepracované dlaždice, které se prodávají za 325 až 425 USD za sadu, byly propagovány jako „uctivé osvěžení" tradiční hry s cílem oslovit „stylové masy"

Odpor byl rychlý a intenzivní, mnozí na sociálních sítích kritizovali společnost za nedostatek citlivosti a pochopení kulturního významu hry. Kritici tvrdí, že redesign, který obsahuje obrázky jako bubliny a sáčky s moukou a přidání arabských číslic, odstraňuje tradiční čínské symboly a s nimi i bohaté dědictví hry.

Mahjong, hra založená na dlaždicích vyvinutá v Číně, nese vrstvy kulturního významu a je médiem, jehož prostřednictvím jsou zprostředkovány složité sociální a kulturní praktiky. Její uvedení do USA na počátku 20. století vidělo, že hra získala popularitu mezi různými komunitami, včetně čínsko-amerických kruhů. Složitá historie hry a kulturní rezonance byly zdůrazněny v článku tchajwansko-amerického sloupkaře Jeffa Yanga z roku 2018, který analyzoval scénu z úspěšného filmu „Crazy Rich Asians"

Podle historičky Anneliese Heinzové, která studovala její přechod do americké kultury, byl přístup Mahjong Line kritizován za to, že ukazuje „skutečnou neznalost" historie hry. Kritici zdůrazňují, že i když se mahjong vyvíjel v průběhu času a geografie, jakékoli úpravy by se měly skutečně a s respektem zapojit do kultur spojených s jeho původem.

V reakci na pokřik The Mahjong Line vydala omluvu, v níž uznala, že řádně nectila čínské dědictví hry, a vyjádřila lítost nad použitím výrazů jako „obnovit". Uvedli také svou otevřenost konstruktivní kritice a probíhajícím rozhovorům, aby získali další vhled do herních tradic a kořenů v čínské i americké kultuře.

Tento incident slouží jako ostrá připomínka důležitosti kulturní citlivosti a potřeby respektovat původ a význam kulturních praktik a her. Zdůrazňuje tenkou hranici mezi kulturní výměnou a kulturním přivlastňováním a nabádá tvůrce a podnikatele, aby postupovali s všímavostí a respektem k tradicím, se kterými se chtějí zapojit nebo je reinterpretovat.

About the author
Lukáš Novák
Lukáš Novák
About

Lukáš Novák je poutavá kombinace české historie a vroucí vášně pro hraní. Jako expert na lokalizaci obsahu online kasin se stará o to, aby každá hra působila jedinečně česky, ale zároveň si zachovala své globální kouzlo.

Send email
More posts by Lukáš Novák
undefined is not available in your country. Please try:
Od Mahjong Meta po Mahjong Verse: Revoluce v herním zážitku z Mahjong s Web3
2024-08-25